جنگ جهانی کرونا ضعف جهانی‌سازی و نئولیبرالیسم را برملا کرد

on .

جنگ جهانی کرونا ضعف جهانی‌سازی و نئولیبرالیسم را برملا کرد

 

جنگ جهانی کرونا ضعف جهانی‌سازی و نئولیبرالیسم را برملا کرد

 

به گزارش ایکنا از بیروت، چهارمین نشست تخصصی مجازی (وبينار) «مناقشه‌های كرونايی» به همت رايزنی فرهنگی ايران در لبنان و با همکاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) عصر جمعه، ۱۹ ارديبهشت‌ماه، در بیروت برگزار شد. 

 عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی ایران در بیروت، در این وبینار با موضوع «کرونا؛ جهانی‌سازی و دهکده جهانی» سخنانی ایراد کرد که مشروح آن از نظر می‌گذرد:

از روزهای ابتدایی ورود این میهمان ناخواسته، در فضای مجازی توئیت کردم که «عواقب همه‌گیری جهانی کرونا و ناتوانی جهان در مدیریت با عواقب ناگواری برای اقتصاد، علم، فرهنگ، محیط زیست، سبک زندگی و حتی آینده اندیشه بشر ادامه خواهد یافت،» همچنین گفتم كه «سیاره ما قبل و بعد از كرونا به وضوح متفاوت خواهد بود». 

 اما امروز بیش از سه ماه پس از شیوع این بیماری، هیچ‌کس نمی‌توانست تصور کند که پیامدهای آن، چنان سریع و فوری خواهد بود که دنیای پر ادعای غرب اینگونه در معرض دید و داوری عموم قرار گیرد! نظریه‌پردازان و محققان این پدیده را از زوایایی بررسی کرده‌اند، اما مهمترین چیز، تأثیر کرونا در سیستم نئولیبرال و جهانی‌سازی آن و بر افتادن نقاب از چهره واقعی این مکتب فکری و به اصطلاح سیستم بین‌المللی مدرن و دهکده جهانی است که به اصطلاح جهانی‌سازی خوانده می‌شود.

بیش از هر چیز دیگر، کرونا موفق شده است به آنچه در اصطلاح، تمدن نوظهور و مدرن خوانده می‌شود، ضربه بزند و آن را با دقت، قدرت استثنایی و هوشمندی فوق‌العاده و به شکلی خلاقانه هدف قرار دهد. این رویداد، تئوری‌های «پایان تاریخ و آخرین انسان» فرانسیس فوکویاما و «برخورد تمدن‌ها»ی ساموئل هانتینگتون که رویکردی غربی به بشریت و ناشی از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در ۱۹۹۱ و شور و شوق ناشی از آن بود را بار دیگر مطرح کرده است. مفاهیمی مانند دموکراسی، حقوق بشر و فناوری برتر که غرب ادعاهای خود را بر آن بنا نهاده، مخدوش شده است و مفاهیم غیرواقعی این مکاتب و دیدگاه فریبنده آنها نسبت به انسان به روشی بسیار شرم‌آور افشا و بی‌اعتبار شده است. 

 کرونا ظاهراً به عمق پایه فولادی و ساختار فکری، سیاسی، اقتصادی و مالی دهکده جهانی ضربه زده به شکلی که بسیار زمان خواهد برد تا به وضعیت اولیه خود بازگردد. جنگ جهانی کرونا، ضعف سیستم جهانی‌سازی و انحصار نئولیبرالیسم و نهادهای وابسته به آن را در همه زمینه‌ها از جمله بهداشت، درمان و خدمات آشکار کرد و نظام اخلاقی، وحشیگری و عدم پایبندی مدعیان آن را در ابعاد مختلف آشکار کرد و میزان نفرت تاریخی، بدخواهی و نژادپرستی و برتری طلبی آن نسبت به همتایان خود را در معرض نمایش قرار داد. کرونا توانست میزان خلأ موجود در ساختارها، سازمان‌ها و نهادهای رسمی بین‌المللی در سطوح بالا را آشکار و نقاب را از چهره‌های دروغین آنها پاره کند.

این اپیدمی وجود بیماری ریشه‌دار در ساختار ذهنی و عدم تعادل عمیق در سیستم سرمایه‌داری غیرانسانی را نشان داد که بسیار خطرناک‌تر و وحشتناک‌تر از خود ویروس کرونا است. غربیان مانند یک گله گوسفند نابودی بیماران قلبی مبتلا به کرونا را در دستور کار خود قرار داده‌اند و افراد سالخورده‌ای را که نمی‌توانند هزینه‌های درمانی را بپردازند و بر دوش جامعه هستند،‌به گورها می‌فرستند تا جوان‌ترها و قدرتمندها زنده بمانند و از این بیماری رهایی و مصونیت پیدا کنند تا بتوانند چرخ اقتصاد سرمایه‌داری را به حرکت درآورند؛ این به چه معنی است؟ آیا غیر از این است که در جنگ امروز بر سر بقا، قانون جنگل و قانون ضد بشریت مطابق دیدگاه داروین حاکم است که امروز در زشت‌ترین شکل آن بروز داده شده است؟. داروینیسم اجتماعی مدرن که ما را به یاد ایدئولوژی نژادپرستانه هیتلر، کشته شدن اشخاص عقب مانده ذهنی و وحشیگری وی در برابر طبقات اجتماعی و غیرمولد در جامعه می‌اندازد، وحشیانه بروز یافته است. این صحنه‌ها ما را به یاد سیاست‌هایی می‌اندازد که فوکو آن را «مدیریت مرگ» می‌نامد. این صحنه‌ها هر روز در مقابل چشمان ما دیده می‌شوند و به نظر می‌رسد تاریخ، خود را به زشت‌ترین حالت تکرار می‌کند. 

کرونا نشان داد که جهان بسیار کوچکتر از یک دهکده و البته آسیب‌پذیرتر از آن است که قبلاً تصور می‌شد. اگر کرونا یک تروریسم بیولوژیک دولتی باشد، اثرات مضر جهانی آن از بروز چنین جنگ‌هایی در آینده جلوگیری می‌کند، به عبارتی، این نوعی پادزهر خواهد بود. برای مواجهه با این بیماری فراگیر و ناتوانی در مقابله مستمر با آن، باید به صورت جدی به فلاسفه باز گردیم. برای اینکه بار دیگر خرد و دانایی به کتاب‌ها برگردد و از قرنطینه در غارهای مدرن خلاص شوند، باید به پاسکال و فلسفه معنوی او درباره ظرفیت محدود عقل در مقایسه با وسعت و گسترش فضای ایمان رجوع کنیم. بله ما باید به فیلسوفان اگزیستانسیالیستی مانند سورن کرکگور که ذهن را فرومایه‌تر از ایمان می‌دید و خواستار «جهش ایمانی» شد برگردیم، ایمانی که عقل هرگز بر آن غلبه نکرده است. 

آنچه امروز اتفاق می‌افتد، نتیجه طبیعی جهانی شدن، نظام سرخورده سرمایه‌داری و مدرنیته است که فاقد ارزش‌های انسانی و اصول اخلاقی است. کرونا هنوز در مراحل ابتدایی خود است و اکنون ماسک‌های ریاکاری بنیانگذاران و مدیران جریان ناخوشایند مدرنیسم یکی یکی برداشته و چهره واقعی و وحشتناک آنها نشان داده شده است. به نظر می‌رسد که ما در میانه تولد دنیای جدید هستیم. این جهان یک جهان «کابویی» نیست که با تیراندازی، اراده خود را به دیگران تحمیل می‌کند و دنیایی نیست که قدر‌ت‌های غالب به تنهایی کنترل آن را در دست دارند و یا دنیایی که میراث انسانی را بتوان انکار کرد. این «دنیای جدید» محصول جنگی دشوار و نامتقارن با یک دشمن ناشناخته است که بدون آنکه دیده شود، ضربه خواهد زد و «امپراتوری هژمونیک» و دهکده جهانی آن را وادار به تسلیم می‌کند. 

 امروز ما بیش از هر زمان دیگری، به ایمان عاشقانه این گروه از فیلسوفان، مانند کرکگور، برکسون و شلایرماخر احتیاج داریم که معتقد بودند زندگی انسان بدون ایمان، خالی است. معنا و اهمیت زندگی که عقل را پرستش می‌کند و فقط تمایل به علم دارد و برای روح، نقشی در کشف رمز و راز وجود قائل نیست چیست؟! اندیشمندان باید در برابر پوچی آنچه که براساس فلسفه میشل فوکو مبنی بر برتری «آزادی» بر «سلامت» اتفاق می‌افتد، قیام کنند؛ آزادی‌ای که غرب به اسم آن مرتکب جنایاتی شده است یا بر اساس آن جنگ‌های مخربی به ملت‌ها تحمیل شده و رودخانه‌هایی از خون جاری شده است!! مهمترین سؤال امروز این است: ارزش آزادی و مفهوم آن چیست وقتی مردم در گورهای دسته جمعی انداخته می‌شوند یا در پیاده‌روها و خیابان‌های واشنگتن، رم و پاریس رها می‌شوند تا بمیرند و از حداقل خدمات بهداشتی و درمانی و عزت انسانی نیز محروم هستند؟!

 آنچه امروز اتفاق می‌افتد، نتیجه طبیعی جهانی شدن، نظام سرخورده سرمایه‌داری و مدرنیته است که فاقد ارزش‌های انسانی و اصول اخلاقی است.

امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم به دهکده امنی ایمان بیاوریم که قرآن به آن اشاره می‌کند: «وَضَرَبَ ٱللَّهُ مَثَلًا قَرْيَةً كَانَتْ ءَامِنَةً مُّطْمَئِنَّةً يَأْتِيهَا رِزْقُهَا رَغَدًا مِّن كُلِّ مَكَانٍ: و خدا شهرى را مثل زده است كه امن و امان بود [و] روزيش از هر سو فراوان مى‌رسيد» و اینکه مانند آن دسته از کسانی نباشیم که نعمت‌‌های خداوند را کفر ورزیدند چنانچه در ادامه همین آیه می‌فرماید «..فَكَفَرَتْ بِأَنْعُمِ ٱللَّهِ فَأَذَٰقَهَا ٱللَّهُ لِبَاسَ ٱلْجُوعِ وَٱلْخَوْفِ بِمَا كَانُواْ يَصْنَعُونَ:‌ پس [ساكنانش] نعمت‌هاى خدا را ناسپاسى كردند و خدا هم به سزاى آنچه انجام مى‏‌دادند طعم گرسنگى و هراس را به [مردم] آن چشانيد». 

 آمين يا رب العالمين

یادآور می‌شود این نشست مجازی جمعه، ۱۹ اردیبهشت، ساعت ۱۵ به وقت محلی با حضور انديشمندانی از كشورهای مختلف برگزار شد و رویکردی اندیشمندانه درباره مفهوم دهکده جهانی امن، آن هم پس از شکست مفهوم دهکده جهانی و نظریات پایان تاریخ و برخورد تمدن‌ها در اثر پیامدهای بیماری همه‌گیر کرونا ارائه داد. 

در این نشست اساتیدی چون حجت‌الاسلام صادق اخوان، استاد حوزه علمیه قم، درباره «بحران جهانی هویت در سایه کرونا و فروپاشی نظریه‌های مکاتب وضعی»؛ ادریس هانی، نویسنده و پژوهشگر مراکشی، با عنوان «کرونا و سرنوشت دهکده جهانی، پایان تاریخ و برخورد تمدن‌ها، چه چیزی تغییر کرده است»؛ زیاد عبدالصاحب، رئیس جمعیت فتوای اسلامی، با موضوع «دهكده امن و شريعت پروردگار جهان» و حجت‌الاسلام محمد شقیر، پژوهشگر و استاد دانشگاه لبنان، با عنوان «فروپاشی دهکده جهانی و راه سوم» سخنان خود را ارائه دادند. 

 اداره اين نشست از سوی «خضر نبها» استاد فلسفه و كلام دانشگاه لبنان انجام شد و پایان این وبینار با جلسه پرسش و پاسخ بینندگان همراه بود.

 

 

 

 

 

---------------------------------------------------------------------------------

بنیاد قرانی حضرت ولیعصر (عج)

غرب تهران -شهر زیبا - بلوار تعاون - - بلوار فرساد شرقی -روبروی پارک- پلاک١٣٣ -

٤٤١٥٥٧٠٠ تلفن

جنگ جهانی کرونا ضعف جهانی‌سازی و نئولیبرالیسم را برملا کرد

آغاز ثبت نام حفظ تخصصی و دوساله قرآن کریم در سال ۹۹

on .

آغاز ثبت نام حفظ تخصصی و دوساله قرآن کریم در سال ۹۹

 

آغاز ثبت نام حفظ تخصصی و دوساله قرآن کریم در سال ۹۹

 سرکار خانم صفریپور , مسئول آموزش قرآن کریم در بنیاد قرآنی حضرت ولی عصر(عج) در غرب تهران , از آغاز اجرای سومین دوره حفظ تخصصی دوساله , از تابستان ۹۹ اطلاع دادند

همه ساله از اول اردیبهشت ماه تا اخر خردادماه ثبت نام حفظ تخصصی دوساله قران کریم آغاز میشود. 

همچنین امسال ثبت نام از دو طریق سایت و تلفن ( ۴۴۱۵۵۷۰۰-۰۲۱) بنیاد قرآنی حضرت ولی عصر(عج) آغاز شده و در حال انجام است. ایشان یادآوری کردند باتوجه به شیوع ویروس کرونا طی ماه های قبل و تعطیلی کلاسهای حضوری موسسه ، تمامی کلاسهای دوره حفظ تخصصی به صورت آنلاین برقرار بوده است. 

چنانچه تعطیلی مراکز آموزشی در آغاز تابستان هم ادامه یابد ، دوره آزمایشی حفظ تخصصی به صورت آنلاین آغاز خواهد شد و سپس با عادی شدن اوضاع شیوع کرونا ، برنامه به صورت حضوری ادامه خواهد یافت. 

ایشان خاطرنشان کردند همه ساله دوره آزمایشی از نیمه تیرماه تا نیمه شهریور ماه برگزار می شده است . و پذیرفته شدگان درآزمون دوره آزمایشی می توانند از اول مهرماه در کلاسهای حفظ تخصصی که سه روز در هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر برقرار می شود , شرکت کنند و با اجرای برنامه ها و زیر نظر متخصصین خبره درپایان دوسال حافظ کل ،مسلط به محفوظات و مطلع از تفسیر و مسلط به مفاهیم و مفردات باشند 

علاقمندان می توانند جهت شرکت دردوره آزمایشی از طریق لینک زیر ثبت نام نمایند . 

ثبت نام

 

 

---------------------------------------------------------------------------------

بنیاد قرانی حضرت ولیعصر (عج)

غرب تهران -شهر زیبا - بلوار تعاون - - بلوار فرساد شرقی -روبروی پارک- پلاک١٣٣ -

٤٤١٥٥٧٠٠ تلفن

آغاز ثبت نام حفظ تخصصی و دوساله قرآن کریم در سال ۹۹

آیا مسابقات بین‌المللی قرآن سرنوشتی مشابه نمایشگاه خواهد داشت

on .

آیا مسابقات بین‌المللی قرآن سرنوشتی مشابه نمایشگاه خواهد داشت

 

آیا مسابقات بین‌المللی قرآن سرنوشتی مشابه نمایشگاه خواهد داشت

سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، که باید فروردین‌ماه امسال برگزار می‌شد، به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از فعالیت‌ها و رویدادها، سرنوشت نامعلومی پیدا کرده و مشخص نیست که در سال ۹۹ شاهد برگزاری این رویداد بین‌المللی خواهیم بود یا سرنوشت بسیاری از فعالیت‌های دیگر، از جمله نمایشگاه قرآن، در انتظار آن است. 

 مسابقات بین‌المللی قرآن، که برگزارکنندگانش تأکید بسیاری دارند تا آن را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور معرفی کنند، از رویدادهای بین‌المللی قرآنی است که بسیاری از قاریان و حافظان جهان اسلام اهمیت خاصی را برای آن قائل می‌شوند. اگرچه میزان جوایز آن به مراتب از بسیاری از رقابت‌های هم‌رده یا حتی پایین‌تر نیز کمتر است، اما این مسابقات یکی از گزینه‌های نهایی قاریان و حافظان برای رقابت با قاریان کشورهای دیگر است، حتی اگر در ادواری به نتایج آن معترض باشند.

 این مسابقات هر سال در ایام مبعث پیامبر اکرم(ص)، که طی سال‌های اخیر با دو ماه فروردین و اردیبهشت‌ همزمان شده است، برگزار می‌شود و دیدار شرکت‌کنندگان و دست‌اندرکاران برگزاری آن با مقام معظم رهبری، که همواره حسن ختام آن بوده است، از مهم‌ترین ویژگی‌ها و جذابیت‌های این رویداد بین‌المللی برای شرکت‌کنندگان محسوب می‌شود.

این مسابقات در سال ۹۹ و در سی‌وهفتمین دوره وضعیت مبهمی دارد. البته شرایط فعلی و بسیاری از رویدادهای مشابه که تعطیل شده‌اند، نشان‌دهنده تعطیلی مسابقات حداقل برای یک سال است. البته تعطیلی یک‌ساله مسابقات به خاطر شیوع ویروس کرونا زمانی پررنگ می‌شود که وضعیت رویدادهای بین‌المللی قرآن را با مسابقات ورزشی مقایسه کنیم، زیرا به لحاظ پشتیبانی، اجرایی و حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای مختلف به یکدیگر شباهت دارند. اگر مسابقات ورزشی با حضور تعداد معدودی از کشورها برگزار می‌شود، اما در مسابقات قرآن گاهی تعداد آنها به بیش از ۷۰ کشور می‌رسد و این تعداد از کشورهای شرکت‌کننده در یک رویداد را شاید بتوان فقط با المپیک مقایسه کرد؛ المپیکی که قرار بود چند ماه دیگر برگزار شود، یک سال به تعویق افتاده و احتمال تعویق مجدد آن نیز هست. 

 در چنین وضعیتی که مسابقاتی همچون مسابقات بین‌المللی قرآن ناگزیر از حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای مختلف است،‌ فقط بهبود شرایط شیوع کرونا در کشور برای میزبانی آن کفایت نمی‌کند. این وضعیت شرط لازم هست اما به هیچ وجه شرط کافی نیست و باید این شرایط در کشورهایی که متسابقان را اعزام می‌کنند بهبود یابد.

مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، که مسئولیت برگزاری مسابقات سراسری و بین‌المللی قرآن را برعهده دارد، پیشتر گفته بود که نیمی از شرایط برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن به شرایط داخل کشور بستگی دارد. 

از سوی دیگر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه عملاً زمان مناسب دیگری را برای برگزاری این رویداد بین‌المللی در تقویم کاری خود ندارد؛ چراکه بلافاصله با مهار شدن نسبی شیوع کرونا در کشور، باید درصدد جبران زمان عقب‌افتاده احتمالی برای برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم باشد؛ مسابقاتی که در شرایط عادی باید طی هفته‌های آینده شاهد برگزاری مراحل مقدماتی آن باشیم تا در صورت امکان حداقل مرحله کشوری این رقابت در زمان مقرر خود شهریور یا مهرماه برگزار شود. همچنین از آنجا که مراجع بهداشتی ملی و بین‌المللی بر نامعلوم بودن وضعیت شیوع کرونا به خصوص در پاییز و زمستان امسال تأکید دارند، به نظر می‌رسد عملاً زمان دیگری برای برگزاری این مسابقات در سال ۹۹ وجود نداشته باشد. 

به هر ترتیب به نظر می‌رسد در وضعیتی که کرونا رقابت عظیمی همچون المپیک را، که بسیاری از رقابت‌های انتخابی آن به فاصله یک یا دو سال مانده به آغاز المپیک برگزار می‌شود، به تعطیلی کشانده است، کفه ترازوی عدم برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن بسیار سنگین‌تر از برگزاری آن باشد یا اینکه گزینه برپایی آن در فضای مجازی و ویدئوکنفرانس، که خیلی دور از ذهن است، روی میز قرار گیرد. 

یادداشت از تیمور کاکایی 

 

 

 

---------------------------------------------------------------------------------

بنیاد قرانی حضرت ولیعصر (عج)

غرب تهران -شهر زیبا - بلوار تعاون - - بلوار فرساد شرقی -روبروی پارک- پلاک١٣٣ -

٤٤١٥٥٧٠٠ تلفن

آیا مسابقات بین‌المللی قرآن سرنوشتی مشابه نمایشگاه خواهد داشت

درخواست رئیس حشد‌الشعبی برای هوشیاری و تداوم مقابله با داعش

on .

درخواست رئیس حشد‌الشعبی برای هوشیاری و تداوم مقابله با داعش

 

درخواست رئیس حشد‌الشعبی برای هوشیاری و تداوم مقابله با داعش

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیا الیوم، در پی شهادت ده عضو حشدالشعبی عراق در حمله روز گذشته داعش، فالح الفیاض رئیس این سازمان در بیانیه‌ای گفت: با شهامت و همت عالی فرزندان حشدالشعبی دیروز و ساعات اولیه صبح امروز یک حمله تروریستی از جانب داعش انجام شد که هدف از آن بازگشت و سعی در تثبیت حضور و تأثیر روانی بود که با شکست مواجه شد 

وی افزود: در حالی که ما دوباره افتخار می‌کنیم که قهرمانان ما هنوز در حال دفاع از سرزمین مقدس عراق هستند، از فرزندان خود در حشدالشعبی و نیروهای امنیتی می‌خواهیم که احتیاط لازم را انجام دهند و به مقابله با این گروه‌های وحشی که هنوز هم تلخی شکست را احساس می‌کنند و ناامیدانه سعی در بازگشت و تسلط بر شهرهای عزیز ما دارند ادامه دهند. 

الفیاض ادامه داد: ما از مردم عراق بخاطر حمایت و همدلی بزرگی که از دیروز تا این لحظه با نیروهای حشدالشعبی داشته‌اند سپاسگزاری می‌کنیم. 

 به گفته وی: از این همدلی که در شبکه‌های اجتماعی و دیگر رسانه‌ها نشان داده شد تشکر می‌کنیم و این نشان‌دهنده آن بود که علیرغم تلاش‌های مذبوحانه برای براندازی آن که از زمان تأسیس آن تا به امروز جریان داشته، این سازمان همچنان در وجدان و ضمیر ملت عراق پایدار است.

 

 

---------------------------------------------------------------------------------

بنیاد قرانی حضرت ولیعصر (عج)

غرب تهران -شهر زیبا - بلوار تعاون - - بلوار فرساد شرقی -روبروی پارک- پلاک١٣٣ -

٤٤١٥٥٧٠٠ تلفن

ابلاغیه رهبر انقلاب اسلامی در موافقت با آزادسازی سهام عدالت

جدال لفظی سخنگوی طالبان با مقام نظامی آمریکایی

on .

جدال لفظی سخنگوی طالبان با مقام نظامی آمریکایی

 

جدال لفظی سخنگوی طالبان با مقام نظامی آمریکایی

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان و سانی لگیت، سخنگوی نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان در توییت‌هایی یکدیگر را به کارشکنی در روند توافق دوجانبه متهم کردند. 

لگیت در توییتی خطاب به مجاهد نوشت نیروهای آمریكایی مایلند روند صلح را به پیش ببرند، اما اگر گروه طالبان همچنان به افزایش حملات ادامه دهد، به آن پاسخ خواهند داد.

لگیت خطاب به مجاهد نوشت: حملات باعث وقوع حملات متقابل می‌شوند، در حالی که خویشتنداری باعث خویشتنداری متقابل می‌شود. اگر خشونت کاهش نیابد، با پاسخ مواجه خواهد شد. 

 در مقابل، ذبیح‌الله مجاهد پاسخ داد كه راه حل صلح در اجرای توافق‌نامه دوحه است.

وی خطاب به لگیت گفت: با اظهارات بی‌معنی و تحریک‌آمیز، به فضای کنونی آسیب نرسانید. ما به هدف خود متعهدیم. شما هم به تعهدات خود پایبند باشید. 

 طالبان می‌گوید ایالات متحده دولت افغانستان را برای اجرای مبادله زندانیان که در توافق دوجانبه ذکر شده، تحت فشار قرار نداده است. قرار بود در ازای آزادی ۵ هزار زندانی طالبان از سوی دولت افغانستان، این گروه هزار نیروی دولتی را آزاد کند.

پس از گفتگوهای طولانی پشت درهای بسته در قطر، طالبان و ایالات متحده در ماه فوریه توافق‌نامه صلحی را برای کاهش خشونت و حرکت به سمت مذاکرات با دولت افغانستان امضا کردند.

 

---------------------------------------------------------------------------------

بنیاد قرانی حضرت ولیعصر (عج)

غرب تهران -شهر زیبا - بلوار تعاون - - بلوار فرساد شرقی -روبروی پارک- پلاک١٣٣ -

٤٤١٥٥٧٠٠ تلفن

جدال لفظی سخنگوی طالبان با مقام نظامی آمریکایی
تماس با ما

تلفن: ۹۱۹۶۰۹۸۱۸۵ (۹۸+)

ایمیل: info@maood.ir

شهرزیبا. بلوار جوانمردان نبش فرساد غربی ساختمان کورش پلاک ۸طبقه سوم واحد۲۰

درباره مؤسسه

بنیادقرانی ولی عصر(عج) در غرب تهران در زمینه های قرآنی شامل حفظ تخصصی دوساله و چهارساله؛ حفظ موضوعی؛ آموزش تفسیر و مفاهیم قران؛ مهارت آموزی قرائت قران از سطح مبتدی تا پیشرفته و حفظ و روخوانی کودکان و مهدقرآن وهمچنین آموزش تخصصی نهج البلاغه شامل مربیگری؛ عرفان عملی با دستورات نهج البلاغه و تفسیر نهج البلاغه و نیز آموزش های مهارت افزائی و روانشناسی خانواده فعال می باشد.