همه میتونن زرنگ باشن
تمام پژوهش های علمی نشان داده اند که رشد ذهنی و توان یادگیری تنها با رشد درونی سلول های مغز حاصل نمی شود،بلکه از تعامل و تاثیر متقابل رشد درونی مغز با پدیده ها و تجارب بیرونی ایجاد می شود.
اگر کودکی از توان مغزی بالایی برای ادراک مفاهیم مربوط به ریاضی برخوردار باشد، اما با پدیده های محیطی که به نوعی به ریاضی مرتبط هستند درگیر نشود، در دوره های تحصیلی در یادگیری ریاضی مشکل خواهد داشت و این موضوع درباره تمامی درس های دیگر مثل دیکته، علوم، خواندن و امثال آن صادق است.
کتاب های کودکان که به نوعی میتوانند مغز را با اینگونه پدیدهها درگیر کنند، کمک شایانی به یادگیری کودکان می کنند و خوشبختانه تنوع و تیراژ این گونه کتاب ها در مقایسه با سایر کتاب ها زیاد است.
اما متاسفانه غالب این کتاب ها به دلیل تمرین های تکراری ، یک بعدی و گاهی نیز به دلیل تمرین های غیر اصولی ،میل و علاقه و امکان رشد ذهنی کودکان را کاهش می دهند.
همیشه آرزو داشتم کتاب هایی در این باره توسط کسانی که عملاً به درمان اختلالات یادگیری و همچنین به پروراندن استعدادهای کودکان اشتغال داشته اند ،تالیف شود.
خوشبختانه کتابی که در پیش رو دارید این آرزو را در حد زیادی برآورده میکند. تمامی تمرین های کتاب را مطالعه کردم و حسن انتخاب تمرین ها راکه به بخش های متعددی از توانمند ی های ذهنی مربوط می شود تحسین می کنم.