اختلالات یادگیری
تاریخچه، تعریف، گروه بندی، مراحل تشخیص، روش های آموزش و نمونه های بالینی
عنوان کتاب: اختلالات یادگیری
تألیف:دکتر عزت الله نادری و دکتر مریم سیف نراقی
چکیده کتاب
در سالهای اخیر پژوهش و مطالعه درباره کودکانی آغاز شده است که حالت و کردار آنان برای بسیاری از پدران ،مادران، معلمان و مددکاران حیران کننده است.
زیرا،اغلب آنان علیرغم داشتن هوش طبیعی،بدون بهره گیری از آموزش های ویژه قادر به ادامه تحصیل نیستند،یا برخی دیگر ممکن است یک روز مطالب را به خوبی فرا گیرند و روز دیگر تمام آن را فراموش کنند؛عدهای دیگر در پارهای از کارها بر بسیاری از همگنان خود پیشی میگیرند و در قسمتی دیگر مانند کودکان کوچکتر از خود عمل می کنند
این سردرگمی توأم با کمی آگاهی ها و نا آشنایی های مسئولان،مربیان و والدین در این زمینه سبب می شود که گاهی این کودکان بر خطا، به مدارس دانش آموزان عقب مانده ذهنی فرستاده شوند،و یا به اجبار در مدارس عادی باقی بمانند.
در صورت اول به علت برتری هوش این دانش آموزان نسبت به گروه عقب ماندگان ذهنی،اینان دچار مشکلات سازشی تطابقی میشوند و در صورت دوم به علت نارسایی خاصی که دارند با شکست های پی در پی مواجه می شوند و از مدرسه و درس بیزار و متنفر می شوند و احتمالاً به رفتارهای ضد اجتماعی گرایش پیدا می کنند.
با توجه به مشکلات یاد شده؛با در نظر گرفتن این نکته که در ابتدای راه هستیم بر آن شدیم که کتاب حاضر را که حاصل مطالعات علمی و عملی چندین ساله ما است در این زمینه تألیف کنیم ،تا شاید بدین وسیله بحث مربوط به این گونه کودکان را جدی انگارند و برای آنان چاره ای اندیشند.