کتاب تأملی در نشانه های حتمی ظهور

کتاب شماره ۱۶ :

عنوان: کتاب تأملی در نشانه های حتمی ظهور

کتاب «تأملی در نشانه های حتمی ظهور» با رویکردی در بررسی و پالایش سندی، دلالی، و تحلیلی روایات علائم ظهور به قلم حجت الاسلام و المسلمین نصرت الله آیتی از سوی موسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شده است.

مولف این اثر با توجه به اینکه درباره نشانه های ظهور کتاب های زیادی نوشته شده است و مجموعه های بزرگ و کوچکی از روایات علائم ظهور گردآوری شده است بر آن است که با بازکاوی نشانه های حتمی ظهور حضرت حجت(عج) به پالایش و بررسی سندی، دلالی و تحلیلی روایات وارده در این حوزه که کم تر بدان پرداخته شده است بپردازد.

در مقدمه این کتاب آمده است: آنچه کمتر بدان پرداخته شده و خلأ آن هنوز احساس می‌شود، بررسی سندی و تحلیل روایات است و امروزه با گسترش دامنه فعالیت مدعیانی که هر از گاهی از گوشه و کنار سر بلند کرده و به ادعای پیشگویی و نزدیک بودن ظهور یا تحقیق فلان نشانه ظهور و دعاوی دیگر جمعی را به خود می‌خوانند و سبب ایجاد اشتهای کاذب و در نهایت سرخوردگی و یأس می‌شوند بنابراین ضرورت نگاه عالمانه به روایات علائم‌الظهور و نیز جداسازی روایات صحیح از سقیم و معتبر از غیر معتبر بیش از پیش احساس می‌شود.

این کتاب در ۶ فصل تنظیم شده است :

فصل اول آن "کلیات" به موضوعاتی همچون تعریف علائم ظهور، جایگاه نشانه های ظهور در هندسه دین، فلسفه نشانه های ظهور، تمایز اصول حاکم و نشانه های ظهور، و علایم ظهور و بدا می پردازد.

فصل دوم این کتاب به موضوع یمانی اختصاص یافته است.

فصل سوم آن به سفیانی که بررسی شخصیت سفیانی از منظر روایات و ویژگی های او می پردازد.

فصل چهارم این کتاب "خسف بیداء" نام دارد که به اهمیت آن و بررسی آن در قرآن و روایات شیعه و اهل سنت می پردازد که تنوع خسف، خسف بیدا؛ نشانه ظهور، جهت حرکت سپاه خسف و خسف بیداء؛ رویدادی اعجاز آمیز از جمله مطالب این فصل می باشد.

فصل پنچم این کتاب نفس زکیه نام دارد که مطالبی همچون: قتل نفس زکیه یکی از پنج نشانه، حتمی بودن کشته شدن نقس زکیه، معنای نفس زکیه، مکان و زمان شهادت نفس زکیه و نقد و بررسی روایات نفس زکیه از زیر مجموعه های این فصل به شمار می آید.

اختلاف بنی عباس، آشکار شدن دست در آسمان، طلوع خورشید از مغرب در خاتمه و فصل نهایی این کتاب منتشر شده است.

🌸ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج🌸

 کتاب تأملی در نشانه های حتمی ظهور
تماس با ما

تلفن: ۹۱۹۶۰۹۸۱۸۵ (۹۸+)

ایمیل: info@maood.ir

شهرزیبا. بلوار جوانمردان نبش فرساد غربی ساختمان کورش پلاک ۸طبقه سوم واحد۲۰

درباره مؤسسه

بنیادقرانی ولی عصر(عج) در غرب تهران در زمینه های قرآنی شامل حفظ تخصصی دوساله و چهارساله؛ حفظ موضوعی؛ آموزش تفسیر و مفاهیم قران؛ مهارت آموزی قرائت قران از سطح مبتدی تا پیشرفته و حفظ و روخوانی کودکان و مهدقرآن وهمچنین آموزش تخصصی نهج البلاغه شامل مربیگری؛ عرفان عملی با دستورات نهج البلاغه و تفسیر نهج البلاغه و نیز آموزش های مهارت افزائی و روانشناسی خانواده فعال می باشد.